blixt och dunder

hej på er alla, det var ett riktigt hejdunderochbrak här i förrgår natt. vi är alltid duktiga att stänga av datorn men vi missade att dra ut jacket.. jag vaknade av att hela huset skakade, antagligen så slog blixten ner här för vår dator har kaputtat. Men har inte hört nåt fram grannarna så vad jag vet är det inga stora skador. Som tur är har vi en riktigt bra försäkring så datorn går att fixa. och allt som fanns där som tillhörde mitt företag har jag sparat på en extern hårddisk. men alla våra bilder går nog inte att få tillbaka. Vi ska lämna in den i alla fall så får vi se vad de kan göra.

Nu lånar vi en dator. Det är otroligt hur beroende vi är av datorer. Och internet. Vi gör ju allt via internet, betalar räkningar, jobbar, mejlar, jag har all kontakt med jobbet där, lägger in order för innerum, jobbsök, hitta recept, shopping, reseplanering, läser nyheter, ser på barnprogram  och bloggar såklart... ja verkligen allt. Men jag måste säga att det faktiskt är skönt att inte ha datorn stående där på skrivbordet. Då hittar man på något annat att göra. Det går så mycket tid år att bara surfa runt. Å på nåt sätt är det lite stressande att kunna kolla mejl och allt sånt hela tiden. Det är skönt att komma ifrån det.

så nu ska jag stänga av denna fina lånedator och hitta på något annat skojigt.

idag har vi hoppat i vattenpölar, August och jag.

kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0