hem till byn

Är för tillfället på en liten tripp till byn där mina päron bor. Har varit riktigt bra väder här, regnade lilte idag men annars helt ok. Ikväll gick vi ner till "Stan" och visade mina canadensare hur onsdagskvällerna går till här. Nostalgi med massor av gamla bilar, vissa fina andra inte. En massa "hillbillies" och rockabilly. Vi tog en sväng och kollade in bilarna sen spelade vi minigolf. Det blev lika mellan mig och Joey, det trodde han inte om mig...
Här om dan sprang jag på gamla goda vänner som jag inte sätt på flera år, ja fyra eller fem tror jag. Det var så kul att se dem igen. Det fick mig att tänka på när jag träffade dem första gången. Då jobbade jag som barngymnastikinstruktö, mitt allra första jobb. Då var döttrarna bara tre och fem år. Nu ska en iväg till College och den andra går på High School. (de bor i USA)  Då kände jag mig plötsligt lite gammal. eller ja, på så sätt att allt går så fort och alla växer upp.

Enligt tarotkorten ljusnar mitt liv snart, glädje ska infinna sig. Jag hoppas det betyder att jag ska få ett bra jobb!

sov gott

kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0