Canada del 4, mer bilder

Måste ju berätta om vår avstickare till Victoria på Vancouver Island. Vi passade på ta färjan över till ön för
att hälsa på en kär gammal vän. Victoria är underbart vackert med hav, strand och snöklädda berg, allt
 på samma gång (och i samma bild!!!)

Stilla havet är skitkallt så nåt bad blev det inte men sol fick vi. Vi promenerade runt i staden som är
betydligt fräshare och mer planerad för gående än andra städer i canda. Det är ju väldigt mycket tyrister där.
Det fanns en butik som säljer julgrejor året runt. Det var nästan magiskt att gå in där. Huset ser ut som en
 julklapp utifrån och innuti är väggar och tak fyllda med julgranspynt, speldosor, nötkäckaren i alla utstyrslar,
vindspel, dockor, änglar, änglar och änglar. Jag kände mig som ett barn igen när jag gick in där.

Vi gick också till (Enligt mig) Världens bästa vintage butik!! Här handlar Hollywood kändisar!!!  Jag köpte mig
en klänning och ett skärp.

         

Jag tycker de e så häftigt att man ser havet och bergen med snö i bakgrunden..

Kommentarer
Postat av: mamma

sitter en stund vid datorn under tiden golven torkar (städdag!!) hittade en bra blogg kolla den http://www.dessi.se/wordpress/

ha det gott kram

2008-08-08 @ 11:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0