flour?????

Idag var vi på sexmånaderskontroll på BVC. De blir alltid så imponerade av allt August kan. Sitta och krypa, och "han ser ju så mycket äldre ut" Det hör jag hela tiden, och jag blir alltid lika stolt!!! Jag berättade att han har fått en liten tand, och då kommer självklart följdfrågan jag väntade mig: "borstar ni han tänder?" jaa, "Med flourtandkräm???" frågade läkaren och såg mig djupt i ögonen, hon väntade sig nog att självklart ja på den frågan så när jag svarade NEJ, blev hon helt paff. De närmsta fem minutrarna fick jag höra hur fina svenskars tänder är och hur jag fick flourtabletter och hade flourtant när jag va liten och att man ska sänka priset på flour i tredje världer så de har råd att köpa flourtandkräm....
Herregud tänkte jag, ingen ide att starta en diskution med denna dam...då kommer vi aldrig härifrån. Jag har gjort mitt val. och det är att inte ge mitt barn flour de första åren.

Det som gör mig mest arg är att det är så svårt att föra en diskution. Jag kan ju knappast vara den enda i den här stan som inte ger flour till mitt barn. Tråkigt att självast BVC-läkare inte kan vara mer öppna. Vi lever ju faktiskt på 2000-talet. och de har med att flour inte är bra är ju liksom ingen nyhet. Fast det finns ju många som vill skugga ner de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0