små bebisar som får bestämma

Vi kom nyss hem ifrån ett föräldrarmöta på BVC. Der är kul att träffa andra mammor med deras bebisar. Det tyckte August också. Han kröp fram till dem och pussade på tjejbebisarna, (en killbebis också). JAg märker hur aktiv han är så här när jag ser honom bland andra barn. Han är framåt, den enda av dem i gruppen, som kryper/Ålar. Att han är aktiv ser jag som en bra egenskap. Han har ju lätt för att slappna av också så det är inget problem. Men jag tror att han kommer att behöva mycket fysisk aktivitet. Vilket inte lär bli något problem för oss. Eftersom båda jag och J är aktiva i diverse sporter.

Vi pratade lite om amning och mat och så. Jag berättade att jag började trappa ner på amningen när A var nästan fyra månader. När han åt en hel lunch ammade jag honom bara morgon och kväll. Seden efter ytterligare en månad bestämde jag mig för att sluta helt. Det fungerade bra så för oss. "Hur gick det att sluta då?" " Ville han inte amma mer?". Det fungerade bra för att jag bestämt mig för att sluta, och jag höll fast vid det. Andra mammor säger: "Jag vill sluta men inte min bebis" !!!  Jag tror ju inte att en liten bebis på sex sju månader kan bestämma om han/hon ska sluta amma. Det är ju liksom inte upp till Barnet.


jaja, nu ska vi ner till stan och möta J, och jag ska träna


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej

på tal om mat till barn kan du läsa ett intressant inlägg på Annika Dahlqvists blogg

intep%25C3%25A5professorn" rel="nofollow">http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/trointep%C3%A5professorn

Ha det gott puss till A

2008-06-18 @ 18:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0