en liten promenad

genom skogen till torget blev det idag. Köpte mig en reningskur på hälsokostbutiken. Tänkte att jag skulle rena min kropp från alla slaggprodukter man samlar på sig, hjälper att tappa de sista kilona också. Passar bra nu när jag har slutat amma.
på tal om amning.. det tog ett tag innan jag tog beslutet att sluta amma helt. Har väl gått lite sisådär senaste tiden. A har ätit bra men när jag ammat har han blivit hungrig igen efter bara en/ två timmar. Jag vet att många ammar nästan varannan timme. men A har ätit var fjärde timme sedan han föddes, och sovit hela natten sedan han var två månader. Så jag såg en stor skillnad. Jag har sakta trappat ner på amningen under två månader och nu känner jag att det är dags att sluta. Han äter ju ett helt mål mat om dagen, ibland två och så välling emellan. Det fungerar himla bra. Men när jag läser om amning på internet eller pratar med dem på BVC så får jag så dåligt samvete. Det rekomenderas så mycket hit och dit man vet aldrig vad som är rätt. Men nu har jag i alla bestämt mig för att INTE ha dåligt samvete utan köra på det som känns bra och fungerar för oss. Följa magkänslan.

Fick ett litet besök av far och lillasyrran. De var och tittade på en skola syrran eventuellt ska börja på som ligger i närheten så det tog en sväng hit och drack lite kaffe. Det var trevligt! Ska ju snart dit på syrrans student så då ses vi ju igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0