Namngivningsfest

Jo som jag skrev hade vi namngivningsfest för August i lördags. Tänkte jag skulle berätta lite mer.
Mina föräldrar och lillasyrran kom på fredagen, mamma hade gjort potatissallad som hon hade med. Vi åt lite kvällsmat och gick sen å lade oss ganska tidigt. Vi var alla lite spända inför lördagen och allt som skulle göras.
August vaknade tidigt, som vanligt jätteglad. Han låg och pratade på sitt bebisspråk.
Vi har en jättefin bakgård där vi bor, med grillplats och picknik bord som alla får använda. Vi var lite oroliga att någon mer skulle ha party då, så J fixade bordet tidigt, sen satt Carin där och läste.
August och jag tog med oss morfar till Babysimmet. A tycker så mycket om det, han njuter verkligen. Han gjorde sitt första frivilliga dyk! Det fixade han jättebra.
När vi kom tillbaka tog A en behövlig tupplur, och vi andra började fixa maten.
Vännerna började komma vid två, och vi åt ute i solen.
Mamma höll ett jättefint tal!!!  och sen åt vi efterrätt.

Det var verkligen en trevlig dag. Jag hade jättekul, och det vet jag att August hade också. Hans kompis Felix var ju där.

August somnade som en stock vid åtta. Jag och J satt ute ett tag till.

Det var så trevligt med alla samlade, hela familjen och alla vännerna.

Nu ligger han i sängen och försöker göra kullerbyttor.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tack för en jättefin helg.Babysimmet var helt fantastiskt. Tänk om det funnits när du och dina syskon var små. Då lärde jag er dyka i badkaret. A kommer säkert bli en riktig badatlet. Det var mycket roligt att träffa era kompisar på em. Ni är så duktiga med allt. Tack för en härlig helg. KRAM

2008-05-12 @ 22:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0