Oprah

Såg Oprah idag, det handlade om Autism. Jenny McCarthy, författare till boken Lauder than words och mamma till en son med autism. Hennes berättelse är intressant därför hon började se förändringar i hennes son efter MPR vaccinationen, som i USA ges vid två års ålder. (I sverige vid 18 månader) Hon berättade att hon var skeptiskt att ta denna vaccination men läkaren skällde ut henne och sköterskan gav sonen vaccinet.

"Det mammorna i USA önskar är att läkare och sköterskor ska lyssna på dem. Mammor känner ofta en stark instinkt och vi har rätt att fråga. Alla barn följer samma vaccinationsplan. Men hur ska en och samma plan fungera för så många. I oprah föreslogs att det skulle kollas upp individuellt. Vissa barn med dåligt imunförsvar kanske borde vänta med vaccinet lite. Vaccinationsplanen borde göras individuell. "

Jag minns när jag var gravid förra året, då frågade jag om vaccin och jag ville ha mer information. De stack en liten broschyr i handen på mig och sen blev det en väldigt konstig stämning.

Det är tråkigt att man inte ens kan prata om vaccinationer, och diskutera. MPR vaccinet är faktiskt frivilligt. Vi har rätten att välja.

Så jag tänker i alla fall läsa mer om detta och se vad som skulle passa bäst för mitt barn.
Jag vill i alla fall göra ett aktivt val, Inte bara följa strömmen.


image4

Kommentarer
Postat av: B

Ha en trevlig kväll!:)

Och du, berätta gärna din åsikt om alkohol i min blogg!

2008-05-02 @ 22:20:55
URL: http://mynameisbeckaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0