Drama på Bussen

Vaknade i lagom tid idag, för att hinna med min buss. Men även denna morgon blev dramatisk.
Två hållplatser efter mig kommer det på en mycket stinkande man som slår sig ner bredvid mig.
Jag talar inte om för mycket parfym stank, eller hårspraystank, Nej det här
 är intedushatpåenmånadstank, kläderintorkademedsvettstank! Sån stank som sticker i
näsborrarna. Jag kan inte andas!! och fast inne i ett hörn. Som den prydlige svensk jag är sitter jag t
yst och snällt kvar på min plats och hoppas att han snart ska gå av. Jag sitter nära dörren så varje gång
den öppnas drar jag in ett djupt andetag. LUFT! Jag hoppas att det ska hålla ända fram till nästa hållplats,
men jag måste lite tyst och försynt kippa efter andan.
Tack och lov går mannen av efter halva turen. Jag börjar då planera hur jag ska göra på
måndag för att han inte ska sätta sig bredvid mig igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0