Göteborg en myrstack

Vi försov oss i morse. Min alldeles levande väckarklocka sov gott ända till halv sju. Men eftersom vi jobbar med projektet i skolan var det ingen brådska att komma i tid, så jag tog det lugnt och gjorde mig iordning coh tänkte att bara jag hinner med en av bussarna innan åtta som går hela vägen fram. HA!  trodde jag ja! Den kom ju aldrig så jag tog den andra bussen och fick med det byta. Men efter halv åtta förvandlas göteborg till en myrstack som barn stuckit pinnar i. Bilar åt alla håll, kors och tvärs. Alla vill komma fram, och först också. Ingen kan vara trevlig att släppa en anna bil eller buss före. Nej nej här är det försten fram som gäller, även om man riskerar en krock.
så min vanligtvis halvtimme långa bussfärd blev idag en hel timme... Men nu sitter jag här i alla fall.

Ha en bra dag
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0