dyster måndag

Måndag, en mycket fin måndag. Solen skiner. Men det känns rätt så trist. Här sitter jag, en liten praktikant och har verkligen fullt upp för att hinna färdigt med mitt projekt. runt omkring mig vandrar nervösa människor och väntar på att få veta om de får behålla jobbet eller inte. Konstig känsla i atmosfären. Det diskuteras och spekuleras. Själv kämpar jag på, googlar lite emellanåt, och kollar efter jobb på eniro. Jag ger mig tusan på att få jobb efter skolan. Jag har är ju knappast ensam sökande nånstans. Men ett jobb ska jag ha. Det var ju det där om att vara positiv, och tänka framåt. Jag måste påminna mig om det hela tiden. Jag ger mig själv små komplimanger så jag kna fortsätta söka jobb. "Jag är rätt för detta jobbet". Jag fixar det hur lätt som helst. Såklart att de väljer mig.

Men nu ska jag lägga funderingar om jobb och framtiden åt sidan, Jag har sökt säkert tjugo jobb i helgen. Det är fint väder, jag tänker gå tidigt, ska köpa färg på Clasolsson och pyssla lite påskpyssel när jag kommer hem.

Ser fram emot lite ledighet.

Kram kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0