funderingar

Ibland är det svårt att inte bli påverkad av all negativitet som flyter runt omkring en. Är det så att min positivitet påverkar andra negativt? Jag hade hoppats på det motsatta. Men så är tydligen inte fallet. Eller handlar det bara om svartsjuka. Att andra blir irriterade för att jag i dessa tider kan hålla humöret uppe och inte deppa ihop totalt.
Men vad känar det till? Det tar bara en massa energi och viktig tid att vara negativ och klaga. Man får ju göra det bästa av situationen. eller hur.
Nu sitter ajg här på min praktikplats coh trivs faktiskt riktigt bra. jag tycker att arbetet flyter på bra. Men det finns vissa som anser att vi som "bara" praktikanter ska få allt serverat framför näsan på oss. Jag anser att vi har det största ansvaret att visa att vi vill lära oss, och aktivt söka informationen vi behöver.
jaja jag tänker inte dras ner i negativiteten. Den rör inte mig. Det är ju endast jag som bär ansvaret för att jag ska klara av projekten här och lära mig.

imorn ska jag hem till mor och far med August. Passar nog bra att komma bort lite.

kram kram på er

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej!

Ibland har jag märkt samma sak som du - att de som är negativa inte gillar de som är positiva. Men, ge aldrig upp! Fortsätt att vara glad och tänka positivt.

Ha en trevlig helg!

Kram från Kerstin

2009-02-27 @ 09:40:12
URL: http://karransblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0