vilket bakslag

En bomb släpptes över mig idag. Jag ska ju ut på praktik om knappt två veckor. Allt var klart, jag skulle göra min praktik hos en produktdesigner. Jag känner henne sen innan, och vi kommer bra överens. Jag ringde till henne idag för att berätta att jag vann MArkslöjd Lightprize. Hon sa grattis, coh att hon var stolt över mig. vi diskuterade lite om vad vi skulle göra på praktiken. Ett stort projekt som jag verkligen såg fram emot. Där jag skulle modellera och visualisera åt henne.
En timme senare ringer hon upp mig och säger att om jag ska vara designer kan jag inte göra min praktik hos henne.
!
JAg antar att hon blev lite rädd att jag skulle ta hennes kontakter och kunder att använda dem till min fördel. Det var ju liksom inte riktigt min plan... 
Men det är väl så, om något går riktigt bra måste något annat gå riktigt dåligt. Nu har jag bara en och en halv vecka på mig att hitta en annan praktik. Som om jag behövde mer stress.





MEn det är väl bara att bryta ihop och gå vidare. Jag är bättre än att ligga hemma och lipa. Jag får väl se det som ett komplimang, hon måste ju anse att jag är duktig.

I helgen ska jag ha skitkul! Och njuta av äran och att stå i rampljuset ett tag. Och jag ska hitta praktikplats. Kanske jobb tilloch med..

Man får aldrig ge upp



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Zara

När en dörr stängs öppnas en annan, men jag förstår att det här känns svårt. Kanske var det bra nu har hon ju faktiskt visat lite vem hon är. Jag tror hon är rädd. Det kommer att lösa sig var så säker. Nu får du fokusera på en rolig helg. Ha det gott älskade gumman.

2009-02-04 @ 05:56:31
URL: http://hildur96.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0