Änglar och blöta fötter

Gomorron på er!
Det här med änglar, finns dem? Jag tycker jag stöter på dem lite då och då, när jag som mest behöver dem. Idag var en sån dag.
Det har varit lite tungt några dagar, har stött på en del riktigt negativa personer, som är riktiga energitjuvar. Personer som jag inte behöver umgås med men som finns i min vardag. Så imorse kände jag att jag bara villa ligga kvar i sängen länge. Sedan hoppa i mina allra mysigaste kläder och drick kaffe i soffan framför en bra film...
Men jag gick upp, tog en dusch och kom till slut i lite kläder, lyckades få på mig lite smink och gick iväg till bussen. Redan då blev mina fötter alldeles genomvåta. Så på nästa hållplats kommer det på en äldre dam. Hon slår sig ner bredvid mig, leende med sina rödmålade läppar. Vi utbyter några ord om vädret. Men trots blasket och mitt redan dåliga humör, blir jag bara glad av att see henne.
Var hon en ängel måntro. En person som gav mig lite glad energi när jag verkligen behövde det.
Jag är på bra mycket bättre humör nu i alla fall, Trots mina blöta kalla fötter, och enormt negativa människor i rummet.

Ha en bra dag
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0